my secret anime life

Alla inlägg under september 2011

Av shin-chan - 17 september 2011 17:34

 Inom många områden framstår Japan som världens modernaste land, 127 miljoner invånare med stark social sammanhållning. Den här japanska framgången är frukten av decennier av arbete och en ibland dramatisk historia. Trots att landet ligger i högteknologins framkant och har världens näst största ekonomi står Japan inför allvarliga utmaningar – globaliseringen skakar dess ekonomi, moderniteten förändrar det japanska samhället och befolkningen undrar över sin framtid.

KÄLLA!!

 

Av shin-chan - 17 september 2011 17:31

 

Av shin-chan - 17 september 2011 17:27

 

Av shin-chan - 17 september 2011 17:20

Hej på er!

Har nyss varit ute och sprungit! Kollar på programmet om sveriges historia, super intressant! :D Har haft supertråkigt idag :/ Haha tror jag längtar efter skolan X3

 



Av shin-chan - 15 september 2011 20:05


Jag gifter mig med: Mugen
Best Man: InuYasha
tärna: Haruhi
Personen som försöker stoppa dig: Miroku
Wedding crasher: Zero
Präst: Shampoo
Personen som smäller i sig ALL tårta: Natsu
Personen som blir karatefull och skämmer ut sig: Amu


 

Av shin-chan - 15 september 2011 19:58

 

Av shin-chan - 15 september 2011 19:48

Angel Beats!


Handling:

Serien börjar med att pojken Otonashi Yuzuru vaknar upp liggandes på marken. Bredvid honom står en flicka i samma ålder som honom som riktar ett vapen mot andra hållet,på en annan flicka. Det första denhär flickan säger till Yuzuru är att han är död och att detta är efterlivet. Hennes namn är Yuri och hon är ledaren för ett gäng rebeller som slåss mot Gud. Dom vägrar att acceptera att dom är döda. Yuzuru minns inte hans liv eller hur han dog,men går med i rebellernas grupp. Senare får han reda på att dom slåss mot en flicka kallad Angel som troligen slåss på Guds sida. Ingen vet var eller vad,Angel är och kommer ifrån,kan det vara så att hon själv också är människa kanske?


I en välrd full med döda människor med ångest är det inte helt enkelt att bli lycklig.

Genre: Action, drama, komedi, skolmiljö och övernaturligt

  Serien får:

Sidor som du kan kolla/läsa animen på:

http://www.youtube.com/

http://www.animefreak.tv/

www.eatmanga.com

Av shin-chan - 15 september 2011 19:45

 

Hur kan jag sluta att gilla honom?
Fråga: Kanske lite konstigt, men ärligt: Hur kan jag sluta att gilla killen jag gillar? Vi har ingenting gemensamt. Han har ingen tjej, och är inte dum eller så men jag tycker helt enkelt att det är jobbigt att gilla honom för jag träffade en kille på ett läger (som jag kanske ändå inte kommer att träffa igen eftersom jag inte vet hans efternamn), och det är svårt... Killen jag träffade på lägret har liksom allt jag gillar hos en kille, vi har mycket gemensamt.


Svar: Hej! Nu är det ju så att våra känslor inte styrs av förnuftet så den du tycker passar bäst för dig är inte alltid samma som du förälskar dig i. Men det låter ju som att killen du träffade på lägret är den du gillar mest? Jag kan ju inte hjälpa dig med att få tag i hans namn men du kan ju alltid försöka att kolla ut och leta lite, om du till exempel vet var han kommer ifrån eller vilken skola han går på.


Hur får jag honom att lägga märke till mig?

Fråga: Hej, jag är en tjej på snart 13 år som är sjukt kär. Men killen jag är kär i bort långt ifrån mig! Han börja på samma skola som mig i åttan, så det är inte såååå länge till men jag orkar inte vänta!!! Här är min fråga: Vad ska jag göra för att han ska lägga märke till mig? Hoppas att du kan svara:(

Svar: Hej! Ta kontakt med honom! Få tag i telefonnummer, msn-adress eller sök upp honom på Bilddagboken, Facebook etc. När ni börjar på samma skola blir det ju enklare, var schyst och intresserad och ta initiativ till att prata med honom. Lycka till!


Vågar inte tala om att jag är kär

Fråga: Ända den tvåan har jag varit kär i en kille och jag är det fortfarande. Han visste det men kommenterade inte det. Ungefär i femman verkade det som att han hade glömt det och jag hade tänkt ge upp. Vi var bästa kompisar men inte mer. En gång frågade han mig om jag fortfarande var kär i honom. Det var jag, men vad skulle jag säga? Det skulle ju verka dumt om jag sa ja, så jag lät bli. Då blev han lite konstig. En månad senare berättade berättade en av hans kompisar att han hade varit kär i mig och hade redan pratat om att han skulle fråga mig om vi kunde bli ihop om jag svarade ja... Nu är vi fortfarande kompisar även om han uppför sig ite konstigt. På lektionerna sätter han sig ofta bredvid mig. Han älskar att rita, precis som jag och vi brukar att rita tillsammans på lektionerna. Men det är otroligt pinsamt om jag säger att jag är kär i honom och han sen inte är det i mig... Vad ska jag göra? (Frågan är lite avkortad)


Svar: Hej! Det kan vara väldigt dumt att ljuga om sina känslor, som du kanske har märkt. Så jag skulle vilja uppmana dig att vara ärlig den här gången! Du har ju varit kär i den här killen i så många år och har väl ingenting att förlora. Fråga honom! Eller få någon att fråga åt dig. Javisst det kan ju hända att han svarar att han inte är kär i dig, och det kommer att göra ont - men då vet du. Och när han får veta att du är kär i honom, kan det ju hända att han ser på dig med nya ögon igen. Eftersom han har varit förälskad i dig tidigare vet du åtminstone att han tycker du är en bra tjej. Lycka till!

KÄLLA!!

Right now! (*w*)

Right now i'm watching The Legend of Korra (´ω`★)

(♥w♥)

Ima nanji desuka? What time is it?

Read about me/the blog \(*O*)/


My name is Shin-chan, i write about my life, anime, manga, Japan and kawaii! (*≧▽≦)
mysecretanimelife@live.com
Twitter:@HigurashiShin
Facebook: shin-chan.bloggplatsen.se
Instagram: ShinHigurashi

Musiiic

asa means morning in japanese

Here, you find (^o^)y

Konnichiwa means hi in japanese

Question me! (^^)//

158 besvarade frågor

arigatō means thankyou in japanese

VOTE ($v$)

Can you understand when the blog is in english and not swedish?
 Yes
 No

Genki desu means good thankyou in japanese

Calendar ^(*-*)^

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Cute slideshow

Sayōnara means bye on japanese

Latest posts (~_^)

Tasukete! means help! in japanese

Abunai! means look out in japanese

Dōzo means please in japanese

Follow the blog (^-^)V

bloglovin

aki means fall in japanese

Recent years (z_z)

Search in the blog (*¬*)

hachi means eight in japanese

Archives (=^_^=)

shuu means week in japanese

Links w(^o^)W

kanojo means she in japanese

RSS ('O')

haha means mother in japanese

Visitor statistics (o_o)

sueeden means sweden in japanese

Byee!!


Ovido - Quiz & Flashcards