my secret anime life

Alla inlägg under juli 2011

Av shin-chan - 28 juli 2011 20:00

HAHA ^^

Om någon vet vilken anime han kommer ifrån, skriv! ^w^

  

Av shin-chan - 28 juli 2011 19:53

LOVE THE SONG ^^

Och animen <33

:3

Av shin-chan - 28 juli 2011 19:34

Handling: nr:3!

 

Mamma - Suzuki Nikita 

Pappa - Suzuki Asa

Huvudpersonen - Suzuki Azuma

Lillebror - Suzuki Yori

Skådespelerska - Sarah Scott

Skådespelerska - Nora Dean

Skådespelare - Daniel Evergeen

Regissör - Samantha Moore

Popsångaren - Daniel Red

Basist - Eric Bright

Trummis - Seiko Sato IDAG!

Gitarist - Billy Bruch


Seiko : Personlighet!

Seiko är den sorts peron som tar allt med en klackspark och är clownen i alla lägen! Han är mycket glad och har bra humor. Seiko är också mycket omtänksam och social, han har lätt för att få vänner och älskar att umgås och få uppmärksamhet. Seiko hjälper gärna anndra, men om någon bråkar med Seiko eller hans vänneså är han inte lika snäll längre. Bakom sitt glada humör så kan han vara fundersam och fejka leenden. Han föddes i Japan men reste till USA när han var 11år. I Japan finns hela hans familj kvar.

Av shin-chan - 28 juli 2011 19:27

Hej på er!

Har varit på bibblan idag! (igen XD )

Hade tänkt att gå på friskis idag, men vi åkte till gamlamormor i stället :3

Fick en fråga om att jag skulle göra ett inlägg om !ALLA! manga och anime jag läst/sett! Har gjort en lista som är gaaaaanskaaa lång :) haha XD Har nog glömt någon, men har fått med de mesta ;)

Ska skriva om de snart ^w^

  

Av shin-chan - 27 juli 2011 22:17

Asså tänk om man kunde göra detta!! O.O



Av shin-chan - 27 juli 2011 22:05

OBS inte skrivet av mig!

  

Ja såhär en vecka efter att jag kommit till min studieort så tänkte jag redovisa lite resultat ifrån mina egna fältstudier ifrån den stora staden Kyoto!

För det första är det livsfarligt att gå på trottoaren! Fotgängarna delar nämligen den med cyklisterna och har sin lilla cykelbana närmast vägen... eller ja, de anser att hela trottoaren är deras så att gå och dagdrömma kan kosta en livet! Har inte vågat använda min cykel än, har en känsla av att jag skulle hinna dö både 1 och 5 gånger innan jag tagit mig in till centrum.

Som utlänning kallas du för "gaijin" vilket betyder "utlänning" enligt den japanska ordböcken men som egentligen står för "illaluktande korkboll som fattar nada och alltid bär skjorts och ryggsäck". Så de är i princip beredda på att du är helt bakom flötet i de flesta situationer och det är förståligt eftersom cirka 99,9 % av japanerna inte kan snacka ett ord engelska och allt står med japanska tecken vart du än går. Så att en utlänningar allt som oftast ser ut som frågetecken när de är ute på stan hör verkligen till vanligheterna. Det medför att om du har en fråga och inte kan någon japanska så är du KÖRD!

För det tredje så är det vida känt att asiater inte tål någon större mängd alkohol, därför har dom fyra olika storlekar på burkarna när det gäller öl. Har inte riktigt koll på centiliterantalet men den minsta storleken är samma som de där jättesöta burkarna man brukar eller brukade få på flygplanet(osäker på om de har dom där jättesmå fortfarande). Sen är det en storlek till innan vi når 33 centilitrarn och 50 centilitrarn. Mycket smart av dem må jag säga eftersom många av dem skulle ha däckat innan de hunnit slutföra någon av de större burkarna =)

Slutligen blir det en upprepning på något som tagits upp tidigare. Ingen kan ett ord engelska när du ska skriva på alla dessa papper! Så om du inte känner någon som kan japanska flytande så är du KÖRD! Vilket skulle betyda att jag är KÖRD... om det inte va så att min granne, från Sverige faktiskt, kan flytande japanska, tack för det!!!

Inte skrivet av mig!! ^^

Källa HÄR! :3

Av shin-chan - 27 juli 2011 21:33

Ny anime som verkar jätte söt! ^^

För er som gillar aishiteruze baby är detta något för er :3

Part 1!

Part 2!

Av shin-chan - 27 juli 2011 20:42

Min favvo karaktär i Samurai Deeper Kyo ^w^

Shinrei <3

 

Btw ska ut med vovven nu :3

Right now! (*w*)

Right now i'm watching The Legend of Korra (´ω`★)

(♥w♥)

Ima nanji desuka? What time is it?

Read about me/the blog \(*O*)/


My name is Shin-chan, i write about my life, anime, manga, Japan and kawaii! (*≧▽≦)
mysecretanimelife@live.com
Twitter:@HigurashiShin
Facebook: shin-chan.bloggplatsen.se
Instagram: ShinHigurashi

Musiiic

asa means morning in japanese

Here, you find (^o^)y

Konnichiwa means hi in japanese

Question me! (^^)//

158 besvarade frågor

arigatō means thankyou in japanese

VOTE ($v$)

Can you understand when the blog is in english and not swedish?
 Yes
 No

Genki desu means good thankyou in japanese

Calendar ^(*-*)^

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Cute slideshow

Sayōnara means bye on japanese

Latest posts (~_^)

Tasukete! means help! in japanese

Abunai! means look out in japanese

Dōzo means please in japanese

Follow the blog (^-^)V

bloglovin

aki means fall in japanese

Search in the blog (*¬*)

hachi means eight in japanese

Archives (=^_^=)

shuu means week in japanese

Links w(^o^)W

kanojo means she in japanese

RSS ('O')

haha means mother in japanese

Visitor statistics (o_o)

sueeden means sweden in japanese

Byee!!


Skapa flashcards