my secret anime life

Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

FRÅGESTUND!

Av shin-chan - 3 juni 2011 22:02

Fråga vad du vill så ska jag svara så gott jag kan! :)

Japan, Anime, Manga, Mat, Skola, Djur.......

ALLT!

 

 
 
Becka

Becka

3 juni 2011 22:35

Är det du på headern =)

Du får jätte gärna svara genom att kommentera ett inlägg på min blogg när du ser denna kommentar =)

http://beckaaas.bloggplatsen.se

shin-chan

3 juni 2011 22:54

Det är inte jag på headern :)
Fick bilden på google så jag har ingen aning om vem det är ^^

 
Sanna å Sofia

Sanna å Sofia

3 juni 2011 22:49

Hejsan!
Vi undrar hur du startade med din stil och var du fick inspiration från?
Kram.

http://inreallife.bloggplatsen.se

shin-chan

3 juni 2011 22:54

Hej!
Med stil menar du kanske anime bloggen? :3
Jag startade den eftersom att jag har haft så många bloggar innan, men jag har aldrig känt att det har varit så kul. Att jag inte har brunnit för det jag skrivit om! :) Sedan så började jag läsa fokis blogg och anime.blogplatsen.se
Då började jag fundera på om jag skulle ta och blogga om något jag älskar! Och det gjorde jag! ^w^ Jag älskar att blogga m anime, manga och japan! Och det var så det gick till

 
PandaElin

PandaElin

3 juni 2011 23:57

Hur många olika manga/anime serier har du läst/sett?

http://pandalove.bloggplatsen.se

shin-chan

4 juni 2011 00:18

Oj herregud! XD Måste räkna lite ^^`
kanske 20-25 olika? Är svårt att veta :3

 
brianna

brianna

4 juni 2011 10:04

jag tycker att det är tråkigt att du inte vågar stå för den du är genom att inte varken klä dig eller någonting som avslöjar din mangapassion. Vaddå, är du rädd att bli retad eller vad är det som gör att du inte pallar? Dessutom är det ofta så med stilar att det tar ett tag innan man vänjer sej vid den, även om man gillar den. Så KÖR, tjejen!

http://chilipralin.bloggplatsen.se

shin-chan

4 juni 2011 19:01

Ja, det är lite tråkigt jag vet. Jag är nog lite tveksam på hur omgivningen ska reagera ja. Men tack så hemskt mycket för peppandet!

 
Tatjana

Tatjana

4 juni 2011 10:16

Vilka alla anime serier har du sett/läst?

http://www.suntra.bloggplatsen.se

shin-chan

4 juni 2011 19:00

Kommer inte ihåg alla haha XD
Tokyo mew mew
Samurai Champloo
Samurai deeper kyp
POWER!
xxxHolic
InuYasha
Ranma ½
The gentlemen's alcmist
Fushigi Yuugi
Black Cat
Shugo Chara
Air
Clannland
Baby Ashiture
Karin furst love
Get backers
DN Angel
Japp och mer!

 
fanny eklund (a)

fanny eklund (a)

4 juni 2011 13:09

heeeejsan ,
först ska jag bara säga att din blogg är supersöt ^^
sen undrar jag [ kanske inte direkt en fråga så ] om du kan göra en header t mej ?
skulle vara snällt ;3

http://lillafanny.bloggplatsen.se

shin-chan

4 juni 2011 18:54

Tack! :3
Såklart jag kan!

 
Nellie

Nellie

4 juni 2011 13:24

Hej jag är också ett japan freak, men jag har 2 frågor :
1. Vet du någon sida på internet där man kan köpa olika pockysmaker, i min stad har vi bara choklad och jordgubb
2. Du vet den där pilen som man har när man ska klicka på något i din blogg, hur fick du den att se ut som en gurka/kiiwii ? :3

Tacksam för svar ^^

http://heltnormal.bloggplatsen.se

shin-chan

4 juni 2011 18:49

Kul att du gillar japan!
1. Här är en sida! :)Finns många olika smaker

 
Isabell

Isabell

4 juni 2011 15:36

1. Vad betyder " kawaii " ?
2. Varför heter din "blogg my SECRET anime life" ?
Vet dina kompisar inte om att du har den, eller varför heter den "hemlig" ? ;)

http://isabellannavictoria.bloggplatsen.se

shin-chan

4 juni 2011 18:45

1. kawaii betyder söt på japanska! :)
2. tja från början var det inte meningen att mina kompisar skulle veta att jag hade denna bloggen ^^ Så därför skulle den heta det + att jag inte avslöjar vem jag är här på bloggen osv. Det är nog därför den heter det! Men nu vet mina kompisar att jag har denna bloggen ^^` haha

 
Ingen bild

julia

4 juni 2011 15:42

hur länge har du varit intresserad av just manga och anime?
Har du en sån japansk kawaii stil?

shin-chan

4 juni 2011 18:43

Jag har varit intresserad av manga och anime i 4år tror jag :)
Jag försöker att klä mig i en japansk stil, inte alltid så lätt men det är kul! ^^

 
L I L M A

L I L M A

4 juni 2011 16:21

Hur gjorde du så att "pilen" blev en sötkiwi ?<3 :3
Den e ju JÄTTE SÖÖÖT<3 KAWAII <3 <3 <3
As bar blogg förresten ;) <3 :3
kram!

http://www.lovemymelody.blogg.se

shin-chan

4 juni 2011 18:41

Tack så mycket! ^w^
Här är en länk som visar hur jag gjorde! :)
http://m-s-a.bloggplatsen.se/2011/05/03/5267520-hur-jag-fixar-min-blogg/

 
Linn

Linn

4 juni 2011 17:08

jaaa du har en fin blogg dina bilder och tankar är
fylda med Harmoni så jag gillar din blogg väldigt mycket! du lär mig mycket genom din blogg!

jag undrar... hur får du så fina rörelse figurer?

PS: kommentera min blogg och ge mig tips är du gullig! ^^ ^_^

www.linnsdreams.blogg.se

http://www.linnsdreams.blogg.se

shin-chan

4 juni 2011 18:37

Tack så hemskt mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av shin-chan - 1 juli 2012 11:23


    The gaze of the spectators becomes riveted on the gorgeous motifs of the yatai floats.   Dates: October 9th and 10thPlace: Sakurayama Hachiman ShrineCity: 178, Sakura-machi, Takayama City, Gifu PrefectureThe Takayama Festival, which is c...

Right now! (*w*)

Right now i'm watching The Legend of Korra (´ω`★)

(♥w♥)

Ima nanji desuka? What time is it?

Read about me/the blog \(*O*)/


My name is Shin-chan, i write about my life, anime, manga, Japan and kawaii! (*≧▽≦)
mysecretanimelife@live.com
Twitter:@HigurashiShin
Facebook: shin-chan.bloggplatsen.se
Instagram: ShinHigurashi

Musiiic

asa means morning in japanese

Here, you find (^o^)y

Konnichiwa means hi in japanese

Question me! (^^)//

158 besvarade frågor

arigatō means thankyou in japanese

VOTE ($v$)

Can you understand when the blog is in english and not swedish?
 Yes
 No

Genki desu means good thankyou in japanese

Calendar ^(*-*)^

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Cute slideshow

Sayōnara means bye on japanese

Latest posts (~_^)

Tasukete! means help! in japanese

Abunai! means look out in japanese

Dōzo means please in japanese

Follow the blog (^-^)V

bloglovin

aki means fall in japanese

Recent years (z_z)

Search in the blog (*¬*)

hachi means eight in japanese

Archives (=^_^=)

shuu means week in japanese

Links w(^o^)W

kanojo means she in japanese

RSS ('O')

haha means mother in japanese

Visitor statistics (o_o)

sueeden means sweden in japanese

Byee!!


Ovido - Quiz & Flashcards