my secret anime life

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av shin-chan - 20 maj 2011 16:51

Shoodo to suibokuga är kalligrafi! ^^

 

Kalligrafi är en unik konstform där man skriver tecken med hjälp avpenslar gjorda av ylle eller grävlingshår och bambu.

Det sägs att kalligrafi får dig att skärpa koncentrationen!


Det sgs att en kalligrafimästare kan berätta allt om en tecknares karaktär och tankar gnom att titta på hans eller hennes tecken.


verktyg som du behöver:

Pensel

Papperstyngd

Papper

Bläcksten

bläck

Underlägg

Vattenbehållare

 

 

 

Av shin-chan - 20 maj 2011 16:24

Dag 21 bästa yandere karaktär


Lucy


  


Jag fastnar vid henne!

Hon är liksom snäll och söt, men nästa sekund är hon en mördare!


Yandsere är en japansk term för en person som är i början mycket kärleksfull och mild till någon innan deras hängivenhet blir destruktiva i naturen, ofta med våld.


Källa

Av shin-chan - 20 maj 2011 14:35

ÄNTLIGEN HEMMA FRÅN CYKELHAJK!!!


Helloooo sötnozar! Kom nyshem från cykelhajken!

Ser att det har hänt ganska mycket på bloggen ^^ Ringde min syster och bad henne gästblogga som ni ser hihi, tack Sara!


Japp ska berätta lite om vad som har hänt ock så. Vi började att cykla kvart över 8 på morgonen och startade från skolan. Sedan cyklade vi en bit och kom fram till ett ställe där vi skulle kolla av lite.


Sen fortsatte vi upp för ''dödens backe''...................

Den var BRANT och KROKIG -.-` Jag typ dog.

Sen gick det liiiiite bättre, jag och emma cyklade lungt och sansat till fikapausplatsen 


Vi gav oss sedan iväg igen och retade en gubbe och fortsatte cykla och cykla XD

Som tur var har vi haft riktigt bra väder ;)

Vi fortsatte iaf att cykla och cyyyyyklaaaaaaa... Såg iaf massor med roliga djur och människor på vägen! OCH man fick SUPER ont i rumpan


MEN IAF när vi var framme fick vi bära er vår packning från en LÅNG backe ner till tälten. BTW typ 99,9% av klassen åkte en MIL FEL hahahhaaaa.......


vi käkade oc sen var jag så trött så jag somnade haha ^^ på morgonen cyklade vi iväg igen typ nästan tillbaka till dit vi startade! ((onödigt som in i ****)) stannade där och slappade


Btw jag och emma cyklade så långsamt så lärarna var tvugna att åka och hämta oss med minibuss.... >.< höhööö

IAF sen var det en annan ''dödens backe'' och vi var påväg till tälten igen.

Tog sedan en ''genväg'' med några polare och dundrade ner och upp för en väg med RULLGRUS! Snacka om att jag höll på att DÖÖÖÖÖÖÖÖÖ med min damcykel


Omg detta blir ett lång inlägg. Är hungrig nu XD



Vi om iaf fram helskinnade till tälten och lagade mat osv. va uppe ganska länge hihi ^^ men när man skulle sova så var d SVINKALLT! Vaknade 3 ggr av att det var så KALLT! :( Sen när vi vaknade 7 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)


Så började vi packa ihop allt + militärtältet och annan skit -.- upptäckte å att min cykelnyckel inte var där den borde vara.... Det hela slutade med att jag fick åka minibuss med en lärare + all packning och ha cykeln där bak


plockade sedan upp emma på vägen och vi åkte till matstället. Om jag skulle cyklat sista biten så skulle jag inte kunnat blogga nu. Det säger jag bara!!! O.O

Vi åt och sedan körde miniussen hem mig :3


Det var DET! :D Kanske inte blir så myket uppdsaterat just idag. Men jag lovar i morrn isf ;) Är gnska trött nu!



 


btw tror att vi cyklade 6 mil eller mer allt som allt...

:3

Right now! (*w*)

Right now i'm watching The Legend of Korra (´ω`★)

(♥w♥)

Ima nanji desuka? What time is it?

Read about me/the blog \(*O*)/


My name is Shin-chan, i write about my life, anime, manga, Japan and kawaii! (*≧▽≦)
mysecretanimelife@live.com
Twitter:@HigurashiShin
Facebook: shin-chan.bloggplatsen.se
Instagram: ShinHigurashi

Musiiic

asa means morning in japanese

Here, you find (^o^)y

Konnichiwa means hi in japanese

Question me! (^^)//

158 besvarade frågor

arigatō means thankyou in japanese

VOTE ($v$)

Can you understand when the blog is in english and not swedish?
 Yes
 No

Genki desu means good thankyou in japanese

Calendar ^(*-*)^

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Cute slideshow

Sayōnara means bye on japanese

Latest posts (~_^)

Tasukete! means help! in japanese

Abunai! means look out in japanese

Dōzo means please in japanese

Follow the blog (^-^)V

bloglovin

aki means fall in japanese

Recent years (z_z)

Search in the blog (*¬*)

hachi means eight in japanese

Archives (=^_^=)

shuu means week in japanese

Links w(^o^)W

kanojo means she in japanese

RSS ('O')

haha means mother in japanese

Visitor statistics (o_o)

sueeden means sweden in japanese

Byee!!


Ovido - Quiz & Flashcards